- Datatrubbel..

Ja ända sen igår har jag försökt hjälpa syster med datorn sin som hon satte i strömsparläge och nu inte får datorn att vakna från det.
Vi har testat tamefan ALLLT, dragit ur varanda sladd, tvångsstart, öppnat lådan och kollat alla sladdar och allt.
Datorn är "igång" men inte helt, den låter och skärmen är svart eller det står "ingen signal".. Så något är ju fucked up..
Har bestämt mig för att köra Köns-UL, blir bokning i Sthlm då dom inte har det här i V-rås pga att folk gör abort om det blir "fel" kön.. Fyfan, idioti !  Har man väl kommit så långt in i en graviditet och sen gör abort för att det kommer fel kön är ju fan sjukt.. Hur kan man göra så?!
Så dom som gjort så förstör ju för alla oss andra.
Måste också ner till Oxbacken där jag har min barnmorska Cecilia, gudomligt trevlig :) Måste lämna in mina journaler från barnmorskan i Enköping så jag blir flyttad till den vårdcentralen.. Dom har inte samma sorts datasystem här som i Uppsala län..
Funderar på att tanka hem någon film, tips? Gärna någon rolig film.. Behöver få skratta arslet av mig ;D !
Idag blev det bananbakelse & Kaffe till middag, så får det bli någon macka ikväll istället..
Nyttigt värre ;) Fast och andra sidan har jag gått nästan halvvägs in i graviditeten utan att ha gått upp ett kg.. Har gått ner istället, något jag inte riktigt gillar..
Men det säger väl bara smask om några månader och man e fetar än nånsin innan.. Haha.
Sånt jag får ta just nu alltså.. Sen nästa år då ska jävlar fläsket bort.
Något jag alltid sagt är att så fort jag fått barn så ska jag gå ner i vikt, innan har jag inte riktigt sett någon mening med att gå ner om man ändå ska upp i vikt när man e gravid.
Känns skönare att blogga nu när jag vet att vissa inte kommer att komma åt vad jag skriver.. Så nu kan jag spy ut lite mer galla över allt och inget.

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är riktigt stört att göra abort pga fel kön, men samtidigt är det så få som gör det, så jag förstår inte riktigt "förbudet" mot att kolla kön? Tusentals kvinnor gör abort varje dag runtom i världen, alla har sina egna anledningar. Men en abort är alltid en abort - oavsett anledning. Min åsikt är att sjukvården inte har ett smack med anledningen att göra, även om jag personligen tycker att det är avskyvärt. Det är jävligt orättvist mot er normala människor som kollar bara för skojs skull. Jag gissar förresten på en liten flicka! :)

2010-11-25 @ 03:37:58
Postat av: Jenny

Jadu, man kan ju fråga sig vilket kön som är "fel" då! Sjukt!



Vi fick veta könet på RUL i uppsala iaf.. Hoppas det går att se denna gång också! Vi tyckte att det var mycket roligare att veta vad som fanns där inne. :)

Men faktiskt, nu när man har barn så förstår man ännu mindre hur man kan önska sig ett visst kön! För oavsett om Billy vore pojke, flicka eller könslös ;) Så skulle vi älska honom precis lika mycket! :)



2010-11-25 @ 13:45:46
URL: http://wawoom.blogg.se/
Postat av: knaskompis

Jag gick ner 9 kilo under graviditeten pga illamåendet. Men dom Kilona har snällt hoppat tillbaka på mig igen =/

2010-11-27 @ 04:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback